Toolkit campagnestijl

Ter promotie van de Maakdagen 2016 hebben we een campagnestijl ontworpen. In alle uitingen zetten we deze stijl in. Zo ontstaat er een herkenbaar beeld in de communicatie over dit evenement. Speciaal voor de deelnemers hebben we een digitale toolkit ontwikkeld. In deze toolkit zitten alle stijlelementen van de promotiecampagne om vrij te gebruiken:

  • het campagnebeeld 'Maak het mee'
  • een roze stip om eigen tekst in te plaatsen
  • het logo ‘Gemaakt in Gelderland’

De kleuren van de festivalstijl zijn vastgelegd op deze kleurenkaart.

Bestandssoorten
In de toolkit zitten verschillende soorten bestanden. De .ai en .psd bestanden zijn alleen te openen met fotoshop en door hun hoge kwaliteit geschikt voor drukwerk. Het .png bestand heeft een transparante achtergrond en is daarom goed te combineren met bijvoorbeeld foto’s. De .jpg en .png zijn kleinere bestanden die vooral geschikt zijn voor digitale communicatie. 

Campagnebeeld 'Maak het Mee'
Het campagnebeeld 'Maak het mee' is de basis van de festivalstijl. Door dit campagnebeeld te gebruiken, kunnen deelnemers meeliften op de publiciteit van Gemaakt in Gelderland.

Roze stip
Het campagnebeeld 'Maak het mee' is eenvoudig aan te passen aan de activiteiten van de deelnemers met een button in de vorm van een roze stip voorzien van eigen tekst. Bekijk  een uitsnede van het campagnebeeld voor een voorbeeld. 

Met fotoshop is de roze stip te plaatsen in het campagnebeeld. Voor het aanpassen van de tekst in de roze stip  bieden we dit lettertype aan (Bebas Neue). U installeert het lettertype door met de rechter muisknop op het lettertype-bestanden te klikken en vervolgens op 'installeren' te drukken.

Logo
We vragen alle deelnemers aan het festival om het logo van Gemaakt in Gelderland op de eigen website en andere communicatie uitingen te plaatsen. We bieden verschillende varianten van het logo aan:

alle activiteiten